Roczny Plan Pracy Publicznego Przedszkola
w Tymowej na rok szkolny 2024/2025.
„Motoryka małego smyka”
Roczny Plan Pracy Edukacyjno – Wychowawczo – Opiekuńczej Publicznego Przedszkola w Tymowej został opracowany w oparciu o:
‐ priorytetowe kierunki i zadania MEN i Małopolskiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2024/2025,
‐ diagnozę potrzeb i zainteresowań,
‐ oczekiwania rodziców wobec przedszkola,
‐ treści zawarte w przyjętej koncepcji pracy przedszkola,
‐ treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego,
‐ treści podstawy programowej.
Zadania:
- Rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej
- Usprawnianie małej motoryki
Cele:
- promowanie zdrowego stylu życia poprzez codzienną aktywność ruchową,
- kształtowanie prawidłowej postawy,
- wyrabianie pozytywnej motywacji do zajęć ruchowych oraz zabaw usprawniających małą motorykę,
- podnoszenie poziomu sprawności pracy rąk i palców,
- zapewnienie warunków prawidłowego rozwoju psychicznego i społecznego,
- uświadomienie dzieciom pozytywnego wpływu codziennego pobytu na świeżympowietrzu dla ich samopoczucia, zdrowia oraz sprawności fizycznej,
1. Doskonalenie nauczycieli i warsztatu pracy
Lp. |
Sposoby realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
Termin realizacji |
1. |
Wzbogacenie biblioteki przedszkolnej oraz kącików w salach o pozycje literatury pedagogicznej i dziecięcej dotyczące tematyki związanej z aktywnością fizyczną |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
2. |
Poszukiwanie nowych ciekawych metod i form pracy z dziećmi związanych z realizowaną tematyką |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
3. |
Wzajemna pomoc koleżeńska – wymiana pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
4. |
Szkoleniowa Rada Pedagogiczna „ Aktywność ruchowa sposobem na dobre samopoczucie i rozładowanie emocjo dzieci” |
Jolanta Pajor |
Listopad |
5. |
Uczestniczenie w rożnych dostępnych formach doskonalenia zawodowego, a w szczególności w doskonaleniu wewnętrznym |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
6. |
Zorganizowanie kącików sensorycznych z zabawkami manipulacyjnymi w salach |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
7. |
Szkoleniowa Rada Pedagogiczna „Wspieranie rozwoju małej motoryki dzieci w wieku przedszkolnym”. |
Klaudia Jakóbczyk |
Marzec |
8. |
Szkoleniowa Rada Pedagogiczna ,,Poprawne metodycznie wykorzystywanie narzędzi cyfrowych i zasobów edukacyjnych” |
Renata Lis |
Maj |
2. Praca z wychowankiem
Lp. |
Sposoby realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
Termin realizacji |
1. |
Codzienna realizacja ćwiczeń porannych,systematyczne stosowanie zestawów zabaw ruchowych. |
Wszyscy nauczyciele
|
Cały rok |
2. |
Urodziny na sportowo – zorganizowanie i przeprowadzenie zabawy ruchowej wybranej przez Jubilata z okazji jego święta. |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
3. |
Pogadanki, prelekcje, rozmowy, wiersze, piosenki związane z potrzebą ruchu oraz przestrzeganie kodeksu przedszkolaka |
Wszyscy nauczyciel |
Cały rok |
4. |
Zapraszanie gości do przedszkola- promowanie zdrowego, aktywnego trybu życia(pielęgniarka, nauczyciel wychowania fizycznego, gimnastyki korekcyjnej, sportowiec) |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
5. |
Oglądanie filmów edukacyjnych promujących zdrowy tryb życia |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
6. |
Udział w konkursach: Rodzinnym fotograficznym „Aktywne spędzanie czasu” oraz recytatorskim „Sport, ruch i zdrowie w wierszach ” |
Danuta Wiśniewska Urszula Bukowiec |
Listopad/maj |
7. |
„Sprawne rączki” – konkurs sprawności manualnej w wykorzystaniem naturalnych materiałów |
Jolanta Pajor |
Październik |
8. |
Konkurs plastyczny „Mój ulubiony sport” |
Klaudia Jakóbczyk |
V/VI |
9. |
Organizacja ,,Poranków sensorycznych” |
Klaudia Jakóbczyk Jolanta Pajor |
Cały rok |
10. |
Udział w wycieczkach z uwzględnieniem aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
11. |
,,Od smyka do olimpijczyka” – przedszkolne zawody sportowe |
Jolanta Pajor |
W ustalonym terminie |
12. |
Obchody ,,Dnia Przedszkolaka na sportowo” – wspólne zabawy muzyczno- ruchowe |
Magdalena Kozdrój |
Wrzesień |
13. |
Systematyczne wyjścia na spacery, przedszkolny plac zabaw, boisko, halę sportową |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
14. |
Udział w akcjach społecznych i projektach edukacyjnych |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
15. |
Organizacja zajęć terapii ręki i zajęć rozwijających uzdolnienia |
Klaudia Jakóbczyk |
Cały rok |
3. Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym
Lp. |
Sposoby realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
Termin realizacji |
1. |
Organizowanie zebrań ogólnych i grupowych |
Dyrektor, nauczyciele |
Cały rok |
2. |
Pozyskiwanie rodziców do współpracy – praca na rzecz przedszkola, kontakty indywidualne z rodzicami |
Dyrektor, wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
3. |
Aktualizacje kącików/ gazetek informacyjnych dla rodziców |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
4. |
Kontynuowanie współpracy z instytucjami użytku publicznego: biblioteka, OSP, Ośrodek zdrowia, MOKSiR, policja, MOPS |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok
|
5. |
Organizowanie imprez i uroczystości przedszkolnych |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
6. |
Współpraca z PSP w Tymowej |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
7. |
Zapraszanie teatrzyków z przedstawieniami dla dzieci w przedszkolu, opcjonalnie on- Line |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
8. |
Udział w akcjach charytatywnych |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
9. |
Organizowanie wycieczek edukacyjno – rekreacyjnych |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
10. |
Współorganizacja i udział w II edycji konkursu wiedzy religijnej o Matce Bożej „Aniele Boży Stróżu mój…” |
Danuta Wiśniewska Aleksandra Pachel
|
Październik |
11. |
,,Wymiana pocztówkowa” – zaproszenie do współpracy nauczycieli z innych krajów, integracja z dziećmi z różnych środowisk i kultur. |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
12. |
II edycja Powiatowego Konkursu kulinarnego dla przedszkolaków „ Mini MasterChef – Kulinarne smaki Wielkanocne” |
Dyrektor Danuta Wiśniewska |
21.03.2025 |
13. |
Współpraca z zaprzyjaźnionym przedszkolem w Rumuni |
Dyrektor Katarzyna Rożkowicz Aleksandra Pachel |
Cały rok |
Plan pracy może ulec modyfikacji.