O nas
Cele szczegółowe:
- budzenie poczucia identyfikacji ze swoją miejscowością – „Jestem mieszkańcem swojej miejscowości, swojego kraju”;
- zachęcanie do poznawania życia innych narodów europejskich, ich kultury, stylu życia;
- rozwijanie i eksponowanie dyspozycji muzycznych;
- stwarzanie sytuacji rozwijających wyobraźnię muzyczną.
-
Dziedzictwo polskie bogactwem każdego Polaka i wartością wnoszoną do UE
Doskonalenie nauczycieli i warsztatu pracy
Lp. |
Sposoby realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
Terminy realizacji |
1. |
Zgromadzenie literatury przybliżającej tradycję i kulturę Polski i wybranych krajów UE |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
2. |
Zorganizowanie w salach kącików związanych z aktualną tematyką |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
3. |
Przygotowanie szkoleniowej Rady Pedagogicznej na temat „Sposoby przybliżania dzieciom przedszkolnym podstawowych informacji o życiu ludzi w innych krajach UE” |
Magdalena Kozdrój |
Październik
|
4. |
Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego organizowanych przez koordynatora UM w Czchowie i propozycje ofert edukacyjnych |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
5. |
Wzajemna wymiana doświadczeń, dzielenie się wiedzą, wymiana pomocy dydaktycznych, literatury i scenariuszy zajęć |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
6. |
Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
7. |
Umieszczenie na gazetce dla rodziców: wierszy, piosenek, oraz artykułów dotyczących regionu, Polski i UE |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
1. |
Poznanie własnej miejscowości, miejsc charakterystycznych poprzez spacery i wycieczki. |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
2. |
Zorganizowanie konkursu plastycznego „Moja miejscowość” |
Renata Lis |
Listopad |
3. |
Wyjazd do Czchowa – zwiedzanie Baszty, wystawy archeologicznej, pomników, kościołów oraz do Krakowa – zwiedzanie zabytkowej części miasta |
Dyrektor |
Październik |
Kwiecień/ maj |
|||
4. |
„Legendy polskie” – inspiracją do zapoznania z symbolami narodowymi i historią Polski |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
5. |
Konkurs recytatorski „Moja ojczyzna i Europa” |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
6. |
Poznanie wybranego kraju UE metodą projektu (Holandia, Włochy, Grecja) |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
Praca z wychowankiem
Współpraca z rodzicami
1. |
Organizowanie zebrań ogólnych dla rodziców i zajęć otwartych |
Dyrektor / wychowawcy grup |
cały rok |
2. |
Prezentowanie osiągnięć dzieci w lokalnej prasie oraz na stronie internetowej przedszkola |
wszyscy nauczyciele / dyrektor |
cały rok |
3. |
Udział w organizowanych w przedszkolu uroczystościach przedszkolnych – pomoc w zorganizowaniu uroczystości, wycieczek, i podsumowaniu projektu |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
4. |
Zachęcanie rodziców do uczestniczenia wraz z dziećmi w świętach narodowych -11 listopada - organizowane przez UM w Czchowie oraz – 3Maja- patriotyczna uroczystość przedszkolna |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
II. Tworzenie warunków pozwalających rozwijać ekspresję muzyczną i taneczną poprzez stosowanie aktywnych metod.
Doskonalenie nauczycieli i warsztatu pracy
Lp. |
Sposoby realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
Terminy realizacji |
1. |
Tworzenie bazy materialnej i warunków organizacyjnych do przeprowadzenia zajęć muzycznych |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
2. |
Opracowanie i gromadzenie biografii znanych kompozytorów oraz płyt i kaset |
5, 6 latki |
cały rok |
3. |
Wykonanie gazetki związanej z realizowaną tematyką |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
4. |
Uczestniczenie w warsztatach tanecznych |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
5. |
Rada szkoleniowa „Wpływ muzyki na rozwój dziecka” |
Renata Lis |
marzec |
Praca z wychowankiem
1. |
Śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego i piosenek ludowych |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
2. |
Nauka wybranego tańca narodowego oraz tańca kraju UE |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
3. |
Wysłuchanie koncertu muzyki poważnej w wykonaniu absolwenta AM a wykładowcy w szkole muzycznej w Domosławicach |
Danuta Wiśniewska |
grudzień |
4. |
Słuchanie płyt z wybranymi utworami muzyki poważnej |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
5. |
Wykonanie albumów i gazetek o twórczości znanych kompozytorów (Chopin, Mozart, Bethoven) |
5, 6 latki |
cały rok |
6. |
Zorganizowanie i udział w konkursie pod hasłem „Śmieszny i oryginalny instrument muzyczny” |
p. Urszula Bukowiec |
cały rok |
Współpraca z rodzicami
1. |
Pomoc rodziców w zorganizowaniu konkursu o instrumentach |
chętni rodzice |
listopad |
2. |
Zachęcanie do korzystania z rozmów i konsultacji indywidualnych |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
3. |
Zapoznanie rodziców z „Programem wstępnej adaptacji” |
nauczyciele 3,4 latków |
sierpień |
4. |
Udział rodziców w przygotowaniu uroczystego otwarcia nowego ogrodu przedszkolnego finansowanego w ramach projektu z UE oraz pikniku rodzinnego |
wszyscy nauczyciele |
październik |
maj |
|||
5. |
Współpraca z instytucjami użytku publicznego |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
Plan pracy pozytywnie zaopiniowany przez Radę Pedagogiczną
w dniu 30.08.2012 uchwałą Nr 15/2011/12